![]() |
5-6/Sept/2014 - Javoří Hory /Gory Suche |
"Jedeš mrcho !"
Moc to nepomohlo. Rozsvěcuji baterku. Přes vysokou trávu toho moc nevidím, nicméně podle zvuku se to šourá pryč. Baterku vypínám a snažím se usnout. Snad se ta bestie už nevrátí.
04:10 teď zase někde něco zachrochtalo. Už toho moc nenaspím.
05:30 snídám ve spacáku. Okolo je ještě šero

06:10 zabaleno. Ještě než budu pokračovat po hřebeni, vracím se po černé značce do Polska pro vodu.
Přes cestu se přenesl ohromný mufloní beran. Hrozím mu pěstí, "Tak ty jsi mne v noci vočuchával...." a jo vod toho byly ty rány. Ty pitomci do sebe někde mlátili hlavama.

6:40 navlékám plnou polní a razím vzhůru do prvního kopce. Doufal jsem že to po hraničním hřebeni bude příjemná vycházka, ale špatně jsem si načetl vrstevnice - byl to motokros.
Z prvního vršku na mne hledí další rohatá hlava, Než vytánu mobil, abych si ji vyblejsknul, je pryč.
V údolí pode mnou se válí mlha, nad jejíž hladinu čnějí tu a tam stromy a támhle za rohem věž Vižnovského kostela. Nad Ruprechtickým Špičákem vyšlo Slunce.
8:00 V sedle pod Špičákem buduju další úkryt pro nepotřebné věci a odbočuji opět po polské černé na Waligoru. Na křižovatce cest narážím na červenou cyklotrasu, kterou jsem včera viděl na konci Sokolowska - tou by to bylo kratší a méně namáhavé než po hřebeni - tak třeba příště.
Měl jsem opět připravenou neznačenou zkratečku z černé na žlutou, ale cyklisti mne předběhli svoji modrou, navíc na ceduli mají u vzdálenosti "Waligora szczyt" jen 2,2 km.
Na další křižovatce nacházím žlutou.
Tak co, raději turistickou žlutou nebo cyklo oranžovou ?
Třeba je žlutá kratší - beru žlutou. Než zjistím, že jsem vybral sice žlutou, ale protisměr, stojí mne to 300 metrů na délku a 20 metrů na výšku. Sakra !!
8:40 drže se cyklotrasy, i když žlutá vyrazila nejkratší trasou, jak zde bývá zvykem - po spádnici, narážím na zbytky jakési stavby. Patrně podsklepení turistické chaty zbudované zde před rokem 1940 (ale to je můj odhad, zatím jsem o tomto objektu nikde nic nenašel)
8:49 vrchol Waligóry !
Bez odkladu buduji portable. Na 7.032 bohužel volá výzvu nějaká UA2 stanice. Uhýbám na 31.7, ale nikdo na moje CQ nebere. 032 je po 5 minutách prázdné. Pile-up se rozjíždí. QRT dávám po cca 20 minutách asi na třikrát - vždycky zavolá ještě nějaký opozdilec.
9:20 definitivně QRT


10:25 tak a konec. Už nahoru nemusím

Provoz byl dobrý, I dvě HB sota stanice (bohužel Petr OK1CZ na z PA SOTě je QRV až za hodinu).
A dolů, přebalit batoh o věci z depa a dolu po modré. Voda došla. Podle jedné mapy bude jakýsi pramen přímo na značce, podle druhé pár set metrů pod ní.
Na křižovatce odhazuji batoh do houští a volím druhou variantu. Vodu nacházím, sice hůře přístupnou, ale za to krásně chladivou. Další průběh cesty mi dává za pravdu ve zvoleném řešení - až do nádražní restaurace žádná voda.
13:00 Cesta vychází z lesa. Dole jezdí dodávka s ampliónem, ze které mužský hlas s drobnou vadou řeči svolává obyvatele samot.
"Bjamboji na oskladnění za osm kojun !"
Je čas poobědvat.
13:30 pokračuji v cestě a blížím se k prvním chalupám samot, na horama zabouřilo
14:45 v mírně undergroundové nádražní restauraci si chladím čelo o sklenici Staropramenu ...
""Je to těžké, fotografovat nádraží?“
„Lehčí než něco jinýho,“ odpověděl Švejk, „poněvadž se to nehejbá a pořád to nádraží stojí na jednom místě a člověk mu nemusí říkat, aby se tvářilo příjemně.“"
J.Hašek - Osudy dobrého vojáka Švejka ve světové válce
No comments:
Post a Comment