Thursday, September 1, 2011

Krkonoše - bez ženský, bez tabáku a bez QSO

"Prožíváme-li delší dobu idylu, přestaneme ji vnímat, a osud by nám prokázal neocenitelnou službu, kdyby nás popadl za límec a vyhodil na mráz." (Zdeněk Jirotka - Saturnin)

Po Chorvatském tréninku jsem seznal, že jsem v dostatečné kondici, abych si mohl dovolit něco "delšího".
A co jiného než Sněžku s nějakou okolní SOTOu. Tak co třeba Klepý ? No když už budu na Klepém co zkusit Lysečinskou horu. No a auto bych stejně nechal někde dole a na Pomezky bych vyjel busem. Takže když nechám automobil v Horním Maršově, nemusím se vracet z Lysečiny na Pomezky, ale můžu to natáhnout přes Dvorský les až do Maršova. A Dvorský les by mohla být chuťovka - první aktivace.
První rána přišla když jsem v den odjezdu zjistil, že zatímco jsem se válel u moře byl už Dvorský les aktivován.
Na poslední chvíli jsem si ještě furiantsky naplánoval pěší cestu až z Maršova přes Pěnkavčí vrch a Růžohorky. Na Pěnkavčím někde přespím a v 3:00 SELČ vyrazím na Sněžku na ranní vysílání za úsvitu.

20.8.2011
11:30 manželka si bere děti a s ústy jak sakem na zmyje odjíždí vlakem za zvířátky na farmu na Horní Orlici a na "Cihelnu" do Králík
13:20 zjišťuji jízdní řád busu na Pomezky a zpět, spotuji svoji aktivitu na sotawatch alerts a začínám balit. Spacák jako zbytečný přepych nechávám doma.
15:16 vyrážím
17:34 Horní Maršov - parkoviště před mosty
17:43 pohory na nohách, po silnici vzhůru Temným dolem
18:26 křižovatka Pec - Horní Úpa, nástup na žlutou značku a hned zostra vzhůru

19:05 hřebínek pod Pěnkavčím vrchem
19:16 hotel Jana, stále vzhůru
19:32 přístřešek který jsem měl vyhlídnutý je obsazen
19:59 Portášky, rozhodují se že na Sněžku dojdu ještě dnes a zkusím i vysílat, přes GPRS měním alert, přidávají se ke mně dva psy, mladý bernardýn a starý rotvajler, padá tma
20:39 Růžohorky - kofola; bernardýn to v půlce otočil, rotvajler došel až sem a teď se ho nemohou místní zbavit
20:57 Růžová hora
21:17 odbočka zeleného traverzu ve vrcholovém hangu, schody
21:41 vrchol
22:08 na pásmu je plno ruských závodících stanic, anténa je natažena velice provizorně, v tej tmě se mi nedaří najít žádnou vhodnou oporu
22:36 přes selfspoty nic,nic a nic, ani na 40 ani na 80 metrech
23:00 to nemá cenu, balím RIG i ANT a hledám vhodné přístřeší či spíše závětří.
23:15 v pololeže na dvou PU podložkách pro sezení, v kamenném ochozu nad Obřákem se pokouším marně zahřát, největší zima je na nohy, v rámci úspory místa v batohu jsem nevzal ani náhradní ponožky
23:30 přikrývám se lékárničkou, na vrchol přišla výprava čtyřech kluků a u polské observatoře zalézají do spacáku, já smutně čumím do tmy
24:00 nacházím v batohu jedny zapomenuté tenké ponožky, moc nepomohly
0:30 vychází měsíc a svítí mi do ksichtu, přemýšlím čím bych se ještě přikryl, stále slabě pofukuje od západu
1:00 nalézám lepší závětří i z dvěma velkými kusy polystyrénu !!! že by Krakonoš ?
1:30 jedna z mnoha zahřívacích procházek, v poštovně na displeji svítí červený displej na kterém je možná i teplota 6,5 stupně
2:00 ještě že jsem si koupil novou mapu, přikrývám se jí jako bezdomovec novinama, opravdu to hřeje
2:45 možná jsem  i na chvíli usnul
3:00 dole na Svorové hoře se objevily první čelovky, nekontrolovatelný třes nohou, utěsnuji všechny otvory
4:00 čelovky dorazili až nahoru, podle řečí se přišly podívat na východ slunce, po chvíli přicházejí další a další, akorát nevím co tady ty dvě hodiny do východu budou dělat, maj i řízky
5:00 opouštím úkryt a nacházím klidnější místo na západní straně, natahuji anténu od kamenného ochozu k jednomu z dalekohledů, bez rybářského biče nic moc, zkouším aspoň teleskopické hůlk
5:30 jsem opět na pásmu, závodníku všude plno ale jinak nic
5:47 slunce vychází, milenecký pár se mi zamotal do antény
6:15 lidí je už jak na Václaváku, balím a odcházím aniž bych udělal jediné spojení (až doma mne napadlo že jsem mohl udělat 4 závodníky a bylo by to v suchu)
7:00 Svorová hora
7:30 Jelenka, maj ještě zavříno
7:55 Tabule - Klepý, zalézám do porostu, tady se anténa bude věšet lépe
8:15 CQ CQ, nikdo nic, závodnici dělaj na pásmu takovej bordel že se svým QRP nemám šanci ať se zkouším spotovat sebevíc, všude kolem jsou jelení h....
9:30 chvílemi CQ-vím, chvílema pospávám na slunci, zjišťuji že mne začala opouštět podrážka levé boty, tak to můžu rovnou zabalit. Zkouším volat jednu švédskou stanici pracující z pobřežního majáku (Lighthaus aktivita) - bez úspěchu. Tak to navíc vypadá, že mi K1 přestala vysílat. Kdybych si ji aspoň doma před odjezdem vyzkoušel byl bych jistější. Takhle nevím zda nebyla poškozena transportem z Chorvatska.
10:15 za hodinu odjíždí autobus z Pomezek do Maršova. zabalit a honem dolů, jen neztratit podrážku
10:38 cesta po hraničním hřebeni z počátku šla, ale jakmile se to zlomilo do sedla, bylo to dosti výživné
10:56 Pomezky
11:15 autobus odjíždí a já s ním bez jediného QSO !!!
(následuje dlouhý seznam nepublikovatelných nadávek)
.....,..........,.....,..... atd. apod.
11:52 Maršov
16:04 K1 chodí, z domácího QTH dělám QSO s OK8WW/p, hm tak nevím, asi pomsta bohů nebo Krakonoše nebo sojky, nebo snad mne někdo rušil třeba FBI nebo KGB  ...

Aspoň k něčemu to bylo dobré – mám o důvod víc se sem vrátit ;).




No comments:

Post a Comment