Wednesday, February 23, 2011

Wire Winder

Po tom co jsem se na poslední SOTĚ dobrých pět minut pral s beznadějně zauzlovanou anténou, jsem doznal, že je nutno inovovat můj dosavadní naviják sestávající z plastového ráfku od nafukovacího kola terenních bruslí, na kterých jsem měl tu čest si před půl druhým rokem nabít ústa resp. zlomit nohu.
 

Zásadním problémem bylo že na ráfek se nevejde celá délka anténního lanka.


Nuže, zvítězil jsem nad svojí vrozenou škudlivostí a pořídil jsem za pár zbylých euro plastový naviják. Produkt pocházející od fy Invento, toho času zabývajícího se prodejem draků všech tvarů a velikostí v celém světě


Nebudu se holedbat, že to byl můj nápad. Přivedla mne na něj zmínka na webu OK1CDJ. Pokoušel jsem se naviják sehnat přímo v české kotlině, leč bez úspěchu a tak jsem se až do konce řídil doporučením a naviják jsem objednal elektronicky na: http://www.sotabeams.co.uk/winders.htm


After what on last SOTA I've desperately fought  good five minutes  with the kinked antenna, I confessed that it is necessary to upgrade my current wire winder consisting of a plastic rim, from inflating terrain skate wheels, on which, one and a half years ago,  I had the honor  to break my mouth respectively break my leg.


The fundamental problem was that the entire length of the antenna wire doesn't fit on the rim .
Well, I won over my innate friendliness and I bought by a couple remaining euro new winder.It's product by Inventory company  which dealing with the sale of kites of all shapes and sizes on wide world.
I will not boast that it was my idea. I found it on the OK1CDJ's webside. I tried to bought the winder directly in the czech basin, but with no success so I followed up to the end of the recommendation and I ordered electronically it at: http://www.sotabeams.co.uk/winders.htm

No comments:

Post a Comment